De vereniging

Een studievereniging is anders dan een studentenvereniging; een studentenvereniging is een gezelschap waar alle studenten zich bij kunnen aanmelden en het voornamelijk om gezelligheid gaat. Een studievereniging vindt gezelligheid ook heel belangrijk maar wat ons anders maakt is het feit dat wij aan een specifieke studie gekoppeld zijn.

MensSana is de studievereniging van Toegepaste Psychologie aan de Hogeschool Leiden. MensSana organiseert verschillende activiteiten voor haar leden, zowel studiegerelateerd als gezelligheidsevenementen.

Daarnaast heeft een studentenvereniging veel verplichtingen dat is het mooie aan MensSana; alles is vrijblijvend! Er zijn geen verplichtingen en op die manier kun je totaal zelf bepalen hoe actief je wil zijn binnen de vereniging.

Wat doet MensSana?

Zoals hierboven benoemd, organiseert MensSana verschillende soorten activiteiten. Op deze manier is er voor ieder wat wils. MensSana organiseert per jaar bijvoorbeeld workshops, trainingen, lezingen en symposia maar ook feesten, borrels en een excursie.

Een studievereniging stimuleert het contact tussen haar leden; door bij MensSana te gaan leer je meer mensen van zowel je eigen studie kennen als van andere studies. Bij een studie merk je namelijk vaak dat je nauwelijks mensen buiten je eigen klas leert kennen. Op deze manier verbreed je je netwerk wat een leuke toevoeging is aan je studentenleven.

Lijkt het jou leuk om lid te worden van SV MensSana of wil je jezelf beter laten informeren? Kijk dan snel rond op onze website, of stuur persoonlijk een bericht via de mail (zie contactgegevens)!

We hopen je snel te ontmoeten!